Yazı büyüklüğünü değiştirmek için  + + + + +

30 Mayıs 2009 Cumartesi

Kumbağda pazar ve demir hikayesi


Kumbağ barınağı da oldukca geniş ve rahat bir barınak. Karadenizdeki barınakları düşününce buralardakiler Hilton ayarında.


Buranın Hiltonunda da kral dairesi gibi bol ferah bir yer bulup bağlandıktan sonra Köpekleri de alıp Kumbağın pazarına gittik. Yeşillikler içinde çok güzel bir kasabanın sokaklarında yürüyüş yaparak hem bacakları açtık hem de Soğan, patates, taze fasulye, kiraz ve erik gibi ihtiyaçlarımızı tamamladık.


Pazar dönüşü limandaki iğde ağaçlarının altında mis gibi kokular içinde, Rahmetli kahveci Hasan amcanın oğlu Nezih'in işlettiği güzel kahvede çaylar kahveler de içilince keyifler tam yerine geldi.


Şimdi hava durumuna bakıp belki Tekirdağ veya Marmara Ereğlisi istikametinde yola çıkacağız. Olmazsa bu gece buralıyız.





Dün Hoşköyde barınağa bağlanırken önce çoğunlukla tercih ettiğim gibi elle kıçtan demir atıp baştan bağlanmak istedim. Baştan rıhtıma yaklaşırken de demir halatını elime alıp demiri koyuverdim. Biraz gittikten sonra demiri tasmalayıp yerine tuttuğundan emin olmak istediğimde boş halat elimde kala kaldım. Meğer demir halatınının sonundaki kasayı demirin ucundaki kilite iyice takmadan demiri ve halatı denize atıvermişim.

Bu durumda mecburen baştaki ırgatlı ve zincirli demiri atarak gerigeri yanaşıp kıçtan kara bağlandık. Su bulanık olmasa idi dalıp o demiri bulurdum ama su çok bulanıkdı.

Yedek demir, yedek halat, yedek su ve yedek mazot denizde güvenlik için en önemli malzemeler.




İşte bu yüzden yedek demir olmadan yola devam etmek istemediğimden Tekirdağdan eski iş arkadaşımız Bülent Budak'ı aradım. 10 kg. dört kollu galvanizli bir demir alıp bir taksiye koyarak bana ulaştırmasını rica ettim. Eksik olmasın taksi ne demek abi ben alıp getiririm dedi. Hakikaten yarım saat sonra elinde 8 kg. şemsiye tipi bir demirle bağlı olduğumuz limana gelmişti.
Tekirdağda kaybettiğim demirin aynısından bulamamıştı ama bu da işimizi görür bir demirdi. Üstelik katlandığı için muhafaza etmesi daha kolay.

Artık dersimi aldım bundan sonra demir halatı ile demiri birbirinden hiç bir şekilde ayırmayacağım. Hızır gibi yetişen Bülent kardeşime teşekkür ediyorum.


Posted by Picasa

0 yorum var:

Yorum Gönder