Yazı büyüklüğünü değiştirmek için  + + + + +

26 Mayıs 2009 Salı

Çanakkaleden çıkış ve Gelibolu yolu


Dün çok yol yapıp çok yorulduğumuz için bu sabah biraz tembellik edip uyuduk. Kalktıktan sonra marinanın kafesinde rahat rahat kahvaltı yaparken eksik raporlarımı tamamlayıp internete yerleştirdim.

Sonra iki çanta daha yani 20 litre mazot alıp eksiğimizi tamamladık. Marinada kırsal mazot yokmuş mecburen Eurodiesel aldık. İnşallah lüks mazot bizim Yanmara allarji yapmaz.

Saat tam 10 da ayrıldığımızda ardımızda kalan çanakkale böyle gözüküyordu. Boğazın karşısına geçip kıyı seyri yapmaya başlayınca iskeledeki kamışa bir sahte takıp sirtiye başladım.
En az 5-6 kere sirtiye takılan iri yosun parçaları ile boş yere heyecan yapıp
hava da biraz sertleyince takımı topladım. Sonuç bugün yine balıksızız.


Esas önemli olay yolda poyrazın giderek sertleşmesi ve Geliboluya geldiğimizde hepimizin yayık ayranı durumunda olmamızdı. Meğer buranın adeti buymuş ve bizim gibi küçük tekneler Gelibolu Cumalimanı arasını gece hava kalınca geçmeyi tercih ederlermiş. Oysa meteoroloji bugünkü poyrazı 3-4 bufor arası demişti bence bu tatlı sert bir 5 oldu.

Tekne başvururken bir fotograf koydum ama durumu tam ifade edemiyor. Video da çektim eğer becerebilirsem yarın onu küçültüp koyacağım. O zaman anlatmak istediğim daha rahat anlaşılacak.


Maya bu durumlarda gidip kamara da yatıyor ve pek aldırmıyor. Oysa Miço sanki korkuyor gibi ne yapacağını bilemiyor. Yatsınmı kalksınmı şaşırıyor rahat yürüyemiyor, oturamıyor.


Bu sefer bana geldi ve kucağıma almamı istedi. Bende korkuyor diye kırmadım onu yaklaşık 15-20 dakika kaptan köşkünde seyahat etti.


Allahtan mürettebatı deniz tutmuyor yoksa halimiz nicolurdu.

Posted by Picasa

1 yorum var:

Halil HAZİNEDAROĞLU dedi ki...

Ne o! Reis, balık yok? Hayırdır.... Arkadaş yoksa balıkta mı yok? Sivrice'deki arkadaşına rica etseydin de ŞANS ! getirmesi için oralara gelseydi...Altından haldır huldur balık sürülerinin geçtiğini görüyorsun ama eğilipte içeri alamıyorsun...Reis, ille de balıkların tekneye atlamasını mı bekliyorsun yoksa?

Yorum Gönder