Yazı büyüklüğünü değiştirmek için  + + + + +

27 Mayıs 2009 Çarşamba

Piri reis ve tersaneye devam


Fazladan bir gün daha bulunca Piri Reis Müzesini bir kez daha gezip 3-4 foto daha ekledim.



İkinci fotograf müzenin yani sarnıç rasathanenin içinden tersanenin görünüşü.




Üçüncü fotograf sarnıcın kubbesini gösteriyor. Kötü bir teknikle sonradan kapatılan gözlem deliği belli oluyor.




Dördüncü fotograf ise Amiral , Bilgin, Denizcilerin Piri , Piri Reisin Temsili bir resmi..


Bu rapora gelen yorumlardan anladığım kadarı ile tersane havuzundan suların nasıl boşaltıldığı çok anlaşılmıyor. Bana müze görevlisinin açıklaması ''döner çıkrıklarla'' şeklinde idi.

Yani gözümde canlanan insan veya hayvan gücü ile döndürülen suyu havuzdan alıp denize akıtan oluklara boşaltan dolaplardı.

Hani nehir kenarlarına konulan ve tarlaları sulayan ve inim inim inleyen dönme dolaplar varya..

Hani Yunus demiş ya

Benim adım dertli dolap
Suyum akar yalap yalap
Böyle emreylemiş çalap
Derdim vardım inilerim

Bu vesile ile edebiyat öğretmenimiz Nuran Tunca Dinlersözü rahmetle anıyorum ruhu şad olsun.


Posted by Picasa

3 yorum var:

nevzat dedi ki...

Selam Oğuz,
Bu tersane ve rasarhane gerçekten ilginç geldi bana.Tersanedeki havuz içindeki su nasıl boşaltılıyormuş dışarıya.Doldururken tamam denizle irtibatlı kapaklar vasıtası ile sular doluyor içeriye ama kalafatlama ,ziftleme işlemi yapılırken o kadar su nereye aktarılıyormuş.Pompa sistemi vardır muhakkak,bahsetmiştin önceki yazında ama ayrıntı yoktu.Ben de bir araştıracağım aklıma takıldı işte.

Halil HAZİNEDAROĞLU dedi ki...

Yazıları iyi okusana mirim....Daha önceki yazılarda bahsetmese söyliyecektim ama beleş bilgi vermeyeceğim sana...O zamanlar Oğuz dö la Pompa yokmuş, başka bir yöntem ile boşaltıyorlarmış....

Halil HAZİNEDAROĞLU dedi ki...

Vay anasına! Interaktif yayın.....Reis ül lüle, sorulara yazının içinde yanıt veriyor...Ne teknoloji be !

Yorum Gönder