Yazı büyüklüğünü değiştirmek için  + + + + +

24 Mayıs 2009 Pazar

Uskumrular-Kolyozlar


Sabah 6 da balığa çıkmak üzere sözleşmiştik Mehmetle ancak biraz benden biraz da ondan kaynaklanan nedenlerle çıktığımızda saat 7 yi bulmuştu. Tüm yerli balıkçılardan 1-1.5 saat geç kalmış olarak yola koyulduk. Ve sanıyorum sabah bereketini kaçırdık. Avlağa giderken 10 iğneli uskumru çaparilerini çıkarttım ve aralara fırdöndü koyarak 30 lu bir takım yaptım ucuna da yarım kiloluk bir iskandil bağlayınca kahverengi, turuncu ve beyaz tüylerle karışık bir takım hazır olmuştu .

Ondan sonrası http://www.baliksevdasi.com/.
dan öğrendiğim teknikleri kullanmaya çalışarak balık aramakla geçti. İlk balığı bulduğumuzda Mehmet önce takım kesildi zannetti. Çünkü balık çok vurmuş ve iskandili havalandırmıştı. Sakin sakin takımı neredeyse iğne iğneye dolu bir şekilde yukarı aldık ve sancaktan ayıklayıp iskeleye aktardık.


Aynı şekilde 2 kez daha balık aldıktan sonra özellikle ayşenin bu balık bize de yeter Mehmede de yeter uyarısı ile katliam yapmadan kısmetimizi aldık ve saat 10:30 gibi bağlama yerimize döndük.


9-10 yaşlarında iken Sinopta aynı şekilde uskumru tuttuğumuzu hatırlıyorum. Ama sonra malesef Uskumru Karadenizden kayboldu. Birdaha da tutanı ne gördüm ne duydum.


Yıllar sonra güzelim Uskumru ile tekrar buluşmak bu güne nasip oldu.


Sağolasın Sivrice. Sivriceden balıksız geçtik dedirtmediğin için.


Ayrıca gerek takımların hazırlanmasında gerekse tekniklerin öğrenilmesinde büyük katkı yapan Balık Sevdası ailesine de teşekkür ediyor ve selam olsun sivriceden diyorum.


Gerisini fotograflar söylüyor. Ne yazıkki video çekemedik.
Posted by Picasa

6 yorum var:

Unknown dedi ki...

süppeeerrr....

Halil HAZİNEDAROĞLU dedi ki...

Reis,
Balık tutmak için Sivrice'ye kadar beklemen, üstelikte arkadaşını alarak balığa çıkmandan kıllandım....Başından beri senin palavracı bir balık avcısı olduğuna inandığımdan sanırım bu numaranı da anında çaktım...Arkadaşının yakaladığı balıkları sanki kendin tutmuş gibisinden resimlere geçirmeni, bu arada da Kılıç Balığını da utanmadan sıkılmadan "Tabi ki ben tutmadım " derken gösterdiğin sahte tevazu ve dürüstlük dikkatimden kaçmadı....Üstelik dayanamamış olacaksın ki, "ben bu kadarını tutsam bırakırdım" diyerek kasık fıtığımı yerinde oynatacak bir palavra daha atmışsın...Reis, denize çıkınca sana birşeyler oldu, daha bi usturuplu atmaya başladın, diyordum ki kantarın ucu yine kaçtı....

Neyse, Çanakkale seni bekler Churchill, İskele tarafında Balıkesirli Ali Onbaşının bataryasına dikkat et...Yaman topçudur...Hasdur, Selam dur..

Gözlerinizden öpüyoruz, bugün burası yine durgun, umarım sana da şavkı vurur...

Adsız dedi ki...

aynı basarıyı sinopta yapmanı bekliyoruz.afiyet olsun sağlıcakla yola devam etmeniz dileğiyle suha

Unknown dedi ki...

ibo deneme

Unknown dedi ki...

Usta adam imreniyor size.

Unknown dedi ki...

deneme yapiyoruz

Yorum Gönder