Yazı büyüklüğünü değiştirmek için  + + + + +

29 Mayıs 2009 Cuma

Geliboludan Hoşköy rotası

Sabah 5:30 da yola çıkıp Gelibolu barınağını ardımızda bıraktığımızda hava tamamen kalmıştı. Çankaya burnunu iskeleye aldıktan sonra yaklaşık 3 saat hiç rüzgar esmeden 50 derece kuzey doğuya dümen tuttuk. 3 gündür esen poyrazın ölü ve rahatsızlık vermeyen dalgalarını sancak omuzluktan alarak giderken 8:30 dan sonra yavaştan bir gündoğusu başladı ama sorun çıkartmaya niyetli değildi.

24 mil olan Gelibolu Şarköy arasını tam 4 saat 15 dakikada tamamlayıp 9:45 de Şarköy barınağına girdik. İçeride ağır yolla bir tur attıktan sonra çıkıp yolumuza devam etmeye karar verdik. Güzel havayı bulmuşken yürüyecektik.

Şarköy Mürefte arasındaki 6 mili aştığımızda ve yemek yemek üzere gayet geniş ve güzel yapılmış yeni Mürefte barınağına bağlandığımızda saat 11:00 olmuştu.

Mürefte barınağı güzel ve rahat olmasına rağmen yerleşim merkezinden 5-6 km. Uzağa yapılmış. Bu sebeple yemeğimizi yiyip kahvelerimizi içerek dinlendikten sonra saat 13:00 de bordaladığımız rıhtımdan çözülüp Hoşköy istikametinde yola çıktık.

Tam kuzey doğuya 45 dereceye dümen tutarak 3.5 mil olan Mürefte- Hoşköy arasını geçip yine ferah ve güzel olan Hoşköy barınağına baştan demir kıçtan kara bağlandığımızda saat 13:45 di. Biraz bakınınca tekneyi bağladığımız rıhtıma çok yakında çay bahçeleri ve kumanya temin imkanları olduğunu da görünce bu geceyi burada geçirmeye karar verdik.

Hava müsade ederse yarınki rota Kumbağ, Tekirdağ, Marmara Ereğlisi.
Posted by Picasa

3 yorum var:

nevzat dedi ki...

Rastgele kaptan sözünü çok tuttum..
Salına salına
Rast gele .
Limana girdi bile
Hey millet,
Kaptan-ı derya Oğuz Paşa ve Zevceleri Ayşe Sultan geldiler
Bir bakın hele...

Halil HAZİNEDAROĞLU dedi ki...

Reis, Çanakkale boğaszına girdiğinden beri rahmetli Kemal Sunal'ın KÖYDEN İNDİM ŞEHİRE filmindeki replik hiç ağzımdan düşmüyor.

Aşşağıya bakmayın salak salak
Yukarıdan geliyor dangalak oy!

Yani sözüm meclisten dışarı....Nereden nereye....
Ulan bir TARAK beni mahvetti allahıma....

Not: Ömer Bey kardeşim, bu TARAK konusunda yorum istemişsin, Bu Hain Reis'te bekler yorumumu, bilirim...Aklı sıra benim ahlaksızlığımı tescil edecek...2 gündür kendimi tutmaktan padoktaki yarış atına döndüm... Ben bunun elbette hesabını sorarım...Beni affedin ama daha fazlasını yazamam...

Halil HAZİNEDAROĞLU dedi ki...

Kırk yıllık istiridyenin ismini TARAK diyerek değiştiren Kaptanı derya Kel Mamıt'a teessüflerimi bildiriyom....