Daha İzmir'de iken, Rast'ın denize ilk indiği gün Pervanenin yanlış veya hatalı olduğu belli olmuştu.

Sonuçta kıçtan takmayı ve aparatını söktük aldık . Ama ne teknenin hızı ne de motorun deviri yükseldi. Tekne ağır çok yük var ondan olabilir dediler. Teknedeki fazla ağırlık yapabilecek herşeyi Karşıyaka Spor klübünün iskelesine boşalttım
Kurta sormuşlar ensen niye kalın diye. Kendi işimi kendim yaparım demiş. Bende o hesap, araştırdım ve İstanbulun en iyi pervanecisini buldum. İşleri çok yoğun olmasına rağmen, ''Yanmar beni size emanet etti İzmir'den geldim Sinop'a gidiyorum teknede 4 can taşıyorum'' diyince hatırımı kıramadı
Rast'ı Dalgıç Selimin teknesine bordaladık. Selim kompresörünü çalıştırdı önce daldı Pervaneyi söktü. Ben aldım ertesi gün Dudulluya Gemsan'a götürdüm. Kısa bir ropörtajdan sonra Mustafa usta pervaneyi kanatların arkasından keserek düzelteceğini ve benim istediğim performansı %99 alacağımı söyledi. Pervanenin pitch'i veya çapı ile hiç oynamadı sadece yandaki fotograflarda gösterdiğim gibi kanatları arkalarından kesti, balansını yaptı ve pahları düzelterek perdahladı, pırıl pırıl bana teslim etti.
Yenilenmiş pervaneyi alıp doğru haliçe teknenin başına beni bekleyen dalgıç Selimin yanına koşturdum . Selim tekrar daldı, pervaneyi, somununu ve somun kopilyasını yerine bi güzel taktı. Selim sudan çıkar çıkmaz beraberce bir deneme turuna daha çıktık.
Şanzuman hem ileride hem geride olmak üzere Motoru tam gaz denedik. Motor zorlanmadan hafif rüzgara karşı 3500 rüzgarı arkasına alınca 3600 deviri buldu. GPS aleti takılı değildi eve götürmüştüm ama yine de teknenin hızının arttığı gözle belli oluyordu. Üstelik kıçını eskisi kadar fazla içeri çekmiyordu.
Hem dalgıç Selime hem de Gemsan Mustafa Günaltaya teşekkür ediyorum. Herkes çok temiz iş yaptı. Bu iş de tamamlandı ve artık içim daha rahat.