Yazı büyüklüğünü değiştirmek için  + + + + +

24 Mayıs 2009 Pazar

Sivrice-Babakale-Gülpınar rotası

Sivriceden saat 14 de çıktık kuş burnu, eski iskele, hıyarlık, çakmak, deveboynu burunlarını 300-500 m sancakta bırakan bir kıyı seyri ile 8 mil uzaklıktaki Babakale burnuna ve barınağına geldiğimizde saat 15;30 du.

Yola çıkarken mutedil batı olan hava kuzeye doğru döndükce sert karayele dönüştü. Biz önümüzdeki ve arkamızdaki 4-5 tekne hepimiz babakale barınağına sığındık ve kıçtan demir baştankara bağlandık. Asıl niyetimiz Gülpınara kadar devam edip yarınki yolumuzu biraz daha kısaltmaktı.

Akşam üstü saat 6:45 gibi hava kaldı. Orada tanıştığımız balıkcılar bize Gülpınar barınağının daha sakin ve güzel olduğunu söyleyince biraz tereddüt geçirip saat 8:10 da palamarı çözdük ve Gülpınar hedefli marşa bastık. Akşam karanlığında 1 saat süren bir kıyı seyirinden sonra tam karanlıkta seyir fenerlerimiz yanıyor olarak (ilk kez) Gülpınar barınağına girdik. Çok rahat yer bulduk ve yine eski usul kıçtan demir baştankara bağlandık.

Gülpınar hakikaten ufak tekneler için çok daha bir liman ancak biraz kum dolmuş su kesimi fazla olan tekneler ve yelkenli yatlar için çok sıkıntılı olur.

Bugün 8 mil Babakaleye 6 milde Gülpınara olmak üzere toplam 14 mil yol yapabildik..