Yazı büyüklüğünü değiştirmek için  + + + + +

27 Haziran 2009 Cumartesi

Zonguldak Filyos arasında çilek reçeli


Alışveriş ve ikmal tamamlandıktan sonra saat 14:00 gibi Zonguldak limanından ayrıldık. İlk fotografta görülen bina hemen liman çıkışında dev gibi yükselen kaya kütlesinin üzerine kuş gibi kondurulmuş. İlginç geldiği için buraya ekledim. Ne işe yaradığını bilmiyorum ama fener olmadığı kesin. Bir restoran veya kafe olabilir.

Zonguldaktan çıktıktan 4 mil sonra Kilimli barınağı ondan da 3 mil sonra Çatalağzı termik santralinin barınağı var. Her ikisini de pas geçtik ve 7 mil sonraki filyos barınağını hedefleyerek yola devam ettik.


Çatalağzı Termik santralinin önünde kocaman bir şantiye kurulmuş. Dev bir yüzer şahmerden kıyıdan yarım mil açıkta denize çelik kazıklar çakıyordu. Belliki yeni bir liman tesisi veya iskele yapılacak. Şahmerdan ile kıyı arasından geçip fotografını çekerek yola devam ettik.

Şahmerdanın çekiç sesleri hala kulağımızda ve 1 mil bile uzaklaşmamışken iken başımıza bir iş daha geldi . Tekne normal seyire devam ederken sanki bir şeye takılmış veya vurmuş gibi oldu motorun sesi değişti .Önümüzü sürekli kontrol ediyor olmama rağmen hiç bir şey görmemiştim..

Hemen yol kestim, motoru boşa aldım. Vurma sesi olmadığı için aklıma ilk gelen pervaneye bir halat veya torba taılmış olabileceği idi ama halat da torba da birşeye vurmuş gibi tekneyi tutmazdı. Kıça geçip pervanenin arkasını görünce anladık işi. Belki 6 metreye 4 metre büyüklüğünde kalın bir sera naylonu paraşüt gibi ardımıza takılmıştı.

Kakıç ile naylonu kolayca pervane ve dümenden kurtardık. Temizlendi gibi gözüktü. İleri alıp motora dikkatli bir şekilde yavaş yavaş yol verdim . Tekne yürüyordu ama sesi iyi değildi ve yürümesi gerektiği gibi yürümüyordu. Bunun üzerine soyunup bıçağımı alıp atladım denize. Şaftın etrafına sarılmış A4 kağıt büyüklüğünde 3 ayrı parça daha temizledim. Ondan sonra herşey yoluna girdi bizde yolumuza devam ettik.

Bütün bunlar olurken Ayşe Zonguldaktan aldığımız çileğin yarısını mis kokulu reçel yaptı. Yaşasın artık sabah kahvaltılarında ekmeğin üstüne peynir , peynirin üstüne çilek reçeli var.
Posted by Picasa

1 yorum var:

Unknown dedi ki...

Kaptanım Swingim " Bunun üzerine soyunup bıçağımı alıp atladım denize " helal olsun sana...Yazıyı okumadan fotoğraflara bakınca bi an bi poşet dolusu çilek pervaneye sarıldı izlenimi doğuyor...Reçele imrendim..Afiyetler olsun..

Yorum Gönder