Yazı büyüklüğünü değiştirmek için  + + + + +

23 Haziran 2009 Salı

Ağva deresinde, zamanın neresinde ?

Şileden 3 de çıktık Ağva deresine 5:10 da girdik. 13 mil daha yol aldık. Son yarım saati hariç seyir kısmı çok farklı değildi. Lodosun dalgaları biraz daha büyümüş ama rüzgarı daha azalmıştı.

Viyasına seyire devam ettik ama biraz daha dikkatli olup dalga yukarı kaldırdığında dümenin boşluğunu iyi toplamak ve tekneyi hızlandırarak ileri atarken kaydırmamak gerekiyordu.

Bu durumun daha fazlası olursa yani arkadan daha iri ve daha kuvvetli dalgalar geldiğinde viya seyir çok tehlikeli hale gelebilir. Bu tip durumlar için kullanmak üzere brandadan yapılma paraşüt şeklinde bir fırtına demirimiz var. Bu paraşütu 15-20 m bir ipe bağlayıp arkadan attığınızda biraz süratiniz düşüyor ama teknenin kıçı başı daha stabil olup daha güzel dümen sayıyor ve daha güvenli bir seyir sağlıyor.

Poseidon meteoroloji sitesinde saat 17 de lodosun dinip 5 kuvvetinde bir poyraz çıkacağı duyuruluyordu. Aynen de öyle oldu. Ağvaya varmamıza yarım saat kala hafifleyen lodosun yerine sıkı bir Poyraz oturuverdi. Son yarım saati sert rüzgara karşı serpinti yiyerek tamamladık.

Ama Ağva deresine girince birdenbire boyut değişti, zaman değişti renkler kokular herşey değişti. Sükun huzur ve güzellikler, sallantının, rüzgarın yerini alıverdi.

Gri ve mavi tonlar gitmiş, yeşil tonlar çevremizi sarmıştı.

Dere boyunca 1000 m kadar yukarı çıktık. Çevremizi algılayıp güzelliği ve huzuru sindirmeye, kulaklarımızı rüzgar, motor ve dalga sesi modundan kuş sesi, balık atlaması sesi moduna cevirmeye çalıştık..

Geri dönüşümüzde yukarı çıkarken gördüğümüz müsait bir bağlama noktası için çay bahçesi sahibinden izin aldıktan sonra şirinmi şirin bir çay bahçesinin rıhtımına bordalayıp bağlandık.

Şile Ağva arasında çok enteresan ve nasıl yani dedirtecek başka bir olay daha oldu. Ama şimdi yazmayacağım. O konu başlıbaşına bir raporu hakediyor.

Yarın hava güzel gözüküyor. Sabah erken yola çıkarız sanıyorum. Kerpemi olur Kefkenmi yarınki durak bilemiyorum..

Şimdilik iyi geceler.. Bugün çok yazdım .. çok yazdım..