Yazı büyüklüğünü değiştirmek için  + + + + +

23 Haziran 2009 Salı

Karadeniz göründü

22 Haziran Pazartesi

Rastı Halice bağlayalı tam 20 gün oldu. Orijinal plan İstanbul'da 2 hafta kalıp yola devam etmekti ama neredeyse 3 haftayı bulduk.

Bu arada Küçük kızımız Nevayı üniversiteden 2 arkadaşı ile birlikte sıtlarında çantaları Sirkeci tren garından bir aylık bir trenle avrupayı dolaşma turuna yolcu ettik. Boğaz tehlikeli gemilere kapatılsın etkinliği yaptık. Eski iş arkadaşlarımla bir gece, Sınıf arkadaşlarımla bir gece, sanat müziği grup arkadaşlarımla bir gece buluştuk yedik içtik sohbet ettik.
19 Haziranda Büyük kızımız Kamer'in doğum gününü kutladık. Çok önemli bir ameliyat geçiren bir büyüğümüze ve onun ailesine zaman ayırıp sıkıntılarını paylaşmaya çalıştık. Hollandadan ziyarete gelen eski dostlarımıza bir gün ayırdık onlara Altınboynuzu gezdirdik Rast ile.

Başka işler , aile ziyaretleri falan deyince 20 gün su gibi aktı geçti.

Ve 22 haziran pazartesi Zeynel hocanın da yardımı ile eşyalarımızı Rast'a taşıyıp yerleşip palamarı çözmemiz saat 17 yi buldu. Bu kez arabayı Zeynel hocaya teslim ettik. O karadan Sinopa kadar getirecek. Belki yolda Kurucaşilede buluşuruz tekrar..

Hava oldukca sıcak ve güzeldi. Ama ne olursa olsun Haliç çıkışı ile beraber başlayan anaforlu çalkantı ve yoğun gemi trafiği dalgaları bize Çırağan sarayı önlerine kadar eşlik etti. Fotograf makinasının şarzı bitince boğaz geçişi sırasında Anadolu Kavağına kadar fotograf çekemedim. Ama video görüntüleri aldım. Ferah bir zamanda onları da Blog'a ekleyeceğim.

Ortaköy sonrası son derece rahat bir boğaz geçişi yaptık. Yine Yeniköyden Beykoza olmak üzere Anadolu yakasına geçtik. Ve ondan sonrası daha da rahat bir seyir ile saat tam 8 de boğazın karadeniz çıkışındaki Poyraz limanına girdik. 17 mil yolu tam 3 saatte tamamladık.Limanda fıstık gibi bir yer bulduk ve kıçtan demir baştankara bağlandık. Haliçte su deposunu dolduramamıştık. Burada 2 damacana su getirdiler su ikmalimizi de tamamladık.

Sonra Ayşe kamaranın içini temizledi ve yerleştirdi. Ben güverteyi bir güzel temizledim ve sucuk gibi terleyince kendimi denize atıverdim. Sonra Ayşe tavuklu (artık lüks bir tekne sayılırız çünkü minik portatif bir buz dolabımız var ve mesela tavuk alıp saklayabiliyoruz) acı biberli bir çin eriştesi pişirdi. Yemek ve çay faslından sonra özlediğim bu işi yapmaya koyuldum.

Yarın niyetimiz saat 10 gibi Şile istikametinde yola çıkmak. Ama Şile'yemi gideriz Ağva'yamı, Kefken'emi orasını yarınki hava ve keyfimiz bilir. Nasılsa karadeniz göründü. Nasılsa sevgili Doktor Seyir Defterinin fonundaki müziği karadeniz havasına uydurdu..

Yarın ayrıca bu çok güzel yerin fotograflarını çekip ayrı bir rapora ekleyeceğim.

Şimdilik iyi geceler.Yarın görüşmek üzere.

Posted by Picasa

6 yorum var:

Unknown dedi ki...

yolunuz acik olsun zeynelle dun konustugumda belki cikmakta gecikiriz demisti ama ciktiginiza sevindim gelince konusucak cok sey var sinop a girerken haber verirsen seni uygun bir yerden karsilarim sizleri bekliyorum gonlunuze gore yolculuklar diliyorum

Süperrrr yolculuk başladı...
Dönüp dönüp eskileri okumaktan ezberim pekişmişti... :)
Yolunuz açık, havanız sakin olsun...
Sevgiler

Murat

nevzat dedi ki...

Yolunuz açık olsun,biber sürülen ağzım hala yanıyor,Landonun acı biberden sesi kesildi..
Artık uzaktan izliyoruz seni...Poyrazı nasıl buldun,bir hafta sonu gidip kalmaya değer mi?

Adsız dedi ki...

hadi hayırlı yolculuklar oğuz abi, ayşe abla, merakla izleyeceğiz bu güzergahı da, selamlar sevgiler.
önder, ayşen

Kalamar Avcisi dedi ki...

Yolunuz açık olsun
Kalamar Avcısı

Unknown dedi ki...

oguz kardeşim ve ayşe hemşirem,

iyi yolculuklar,bari bu yolculukta balık tutun kismetinizi kesenlerde yok artık şöyle hic olmaz ise mezgit tuttuk deyinde rahat edeyim.ben sizi telefon ile rahatsız ederim nasıl olsa .KSS