Yazı büyüklüğünü değiştirmek için  + + + + +

27 Haziran 2009 Cumartesi

Kilyostan Filyosa geldik


Bizim İstanbulda şu anda oturduğumuz ev Kilyosa çok yakın. Onun için Kilyostan geldik demem çok da yalan sayılmaz.


Zonguldak limanından 14 mil sonra Filyosun çok büyük ve tam korumalı barınağına girdiğimizde saat 4:45 olmuştu. Limanda bağlayacak yer sorduğumuz bir delikanlı bize rıhtımda usturmaçaları hazırlanmış tam bizim tekneye göre bordalanacak bir yer gösterdi. Burası belliki bir tekneye ait sonra sıkıntı çekmeyelim dediğimde ise ''evet abi benim teknemin yeri siz buraya bağlayın ben karşıda kalırım bu gece'' dedi. Yani kendi yerini bize ikram etti balıkcı Doğan.

Daha sonra bizim teknenin önündeki teknede ağdan balık ayıklayan Deniz ve Muammer arkadaşlar yanlarına gidip bir süre onlarla yarenlik ettikten sonra o günkü hasılatları olan 2 kg. kadar barbunu bize vermeye kalkıştılar. Biz yemin billah onları kırmaksızın balığı almayınca bu sefer de yarın gitmeyin sabah sizi köyümüze kahvaltıya götürelim dediler.

İşte böyle.. Kilyosta pek sık rastlanamasa da Filyosta iyi yürekli , misafire ve yabancıya değer veren, gözünü kırpmadan kendi yerini günlük emeğini ikram edebilen insanlar var

Bu sadece Filyos'a has bir özellik değil tabiki. Yol boyu uğradığımız balıkcı barınaklarının nerede ise tamamında benzeri olaylar ve davranışlar gördük.

Tek yaptığımız şey onları gördüğümüzü, kabul ettiğimizi , onlara değer verdiğimizi hissettirmekdi.

Akçakocada örneğin.. Bizim halatımızı alıp mapaya bağlayan genç balıkcılar çıkacağımız rıhtım üzerindeki çay bahcesinde bir masada oturuyorlardı. Ben demir halatı ile ilgilenirken Ayşe işini bitirdi rıhtıma çıktı, çay bahçesine yöneldi ve yandaki boş masaya oturacağına selam gençler diyerek yan masadaki sandalyeyi çekip onların masasına oturdu. Uzaktan gözlediğim kadarı ile hem şaşırdılar hem mutlu oldular. Ben de gurur duydum. Çok doğru bir hareket yaptı.


Filyos klasik bir yazlık kasaba görünümünde. Güzel kumsal ve plajları var. Oldukca mütevazi, küçük ve gelirini tatilciler ve eski Ateş tuğlası fabrikasından elde ediyor.

Filyosu Zonguldak'a bağlayan tren yolu ile istasyon binasının fotografını değişik bir görüntü olsun diye ekledim
En alt fotograf ise esas mesleği savcılık olan ve bilmem nerede savcılık yapmakta iken, istifa edip memleketi Filyosa yerleşen Yalçın beyin av köpeği Drahtar cinsi Şeker. Savcı bey istifa etmekle kalmamış kendisine büyükce bir tekne alıp, gereken donanımı tamamladıktan sonra ekmeğini balıkcılıktan ve deniz salyangozu avından çıkartmaya başlamış. Kutluyorum.

Posted by Picasa

0 yorum var:

Yorum Gönder