Yazı büyüklüğünü değiştirmek için  + + + + +

25 Haziran 2009 Perşembe

Sakarya , Büyük Melen ve Akçakoca


Sakarya nehrinin ağzından tekrar Karadenizin kucağına girdiğimizde sabah saat 8:00 olmuştu. Ağvadaki uykusuzluğun ve dünkü uzun seyirin acısını bu gece biraz fazla uyuyarak çıkarttık.

Şansımıza yine hava limanlıktı ve belliki gece bir yerlerde sıkı bir karayel esmişti. Çünkü Akçakocaya kadar arkamızdan gelen Karayel döküntüsü dalgalarla viyasına geldik.

Yaklaşık 2 mil kadar açıktan ve düz bir seyirle sürekli 95 dereceye dümen tutarak saat 11:30 da Akçakoca Limanına düştük.



İlk fotograf yine Garminin ekranından alındı. Bu ekran incelendiğinde bir tarafta Sakarya nehri diğer tarafta ise Büyük Melen görünüyor. Biz iki akarsuyun tam ortasındayız. Derinlik 117 feet (35-40 m) hızımız 5.6 mil/saat, yön ise 94 derece doğu.

İkinci fotograf Büyük Melen ağzının önünden geçerken 2 mil açıktan çekildi. Uzaktan çok fazla birşey belli olmuyor ama yine de bir fikir verecektir.

Üçüncü fotograf ise hemen Akçakoca limanına girmeden önce arazi yapısındaki değişimi göstermek için çekildi..
Kefkenden bu yana hep sığ kumsallıklar ve gerilerindeki Adapazarı ovası ile kıyı hep düz ve alçaktı. Büyükmelen ağzından itibaren yavaş yavaş fonda dağlar kıyıda kayalıklar ve yarlar şekillenmeye başladı. Görüntü bildiğimiz Karadeniz görüntüsüne benzedi.

Limana girmeden önce bir kumsala yanaştık demirledik ve denize girdik.
Su oldukca temiz ve sıcaktı. Aslında denize girmekten çok teknenin altını temizlemekti niyetim. İzmirden bu yana hiç temizlenmediği için zehirli boyanın üztündeki beyaz boyalı bölge ciddi olarak sakallanmış ve badalitya tutmuştu. Hepsini kazıdım. Sinekkaydı yaptım. Sonra da limana girdik. Biraz dolandıktan sonra Akcakocalı dalgıç teknelerinin sahiplerinden gördüğümüz yardım ile güzel bir noktaya baştan demir kıçtan kara bağlandık. 22 mil daha geride kaldı.

Posted by Picasa

2 yorum var:

Unknown dedi ki...

dun uzun uzun yazdim hemde uc kere fakat gondermeyi beceremedim neler yazmistim neler dun bende eski gunleri karadeniz havalari ile gectigin yerleri yad ettim muzikte cok guzeldi beni nakavt etmisti simdi yine yazdim gondermeyi basarabilecekmiyim buraya az kaldi sizlere iyi seyirler bende biraz sonra bir arkadasimin soylesisi var ona gidecegim sizleri opuyorum

akçakoca dedi ki...

merhaba cok güzel bir yazın dizini sitemizde sizin bu yayınızı alıntı yaparak yayınlamak isteriz.
sitemiz: htto://www.akcakocam.com

Yorum Gönder