Yazı büyüklüğünü değiştirmek için  + + + + +

23 Mayıs 2009 Cumartesi

Sivriceye gelirken zargana

Dün akşam çok güzel sazlı sözlü bir muhabbete denk gelince çok geç ve hafif keyifli yattığımızdan bu raporları ançak şimdi gönderebiliyorum.

23 mayıs Cumartesi su ikmalimizi yaptıktan hemen sonra saat 7:00 gibi Küçükkuyu'dan palamarı çözüp marşa bastık.

Limandan çıktıktan sonra havanın çok güzel ve sancağımızdan akıp giden muhteşem sahil ve ara ara gördüğümüz balık atlamaları üzerine ilk kez iki kamıştan iki adet sahte salıp sirti çekerek yol boyu şansımızı denemeye karar verdik.

Oldukca ağır 3-4 mil hızla ve doğanın keyfini çıkararak Asssos'a kadar gelmemize rağmen sahtelere hiç bir şey atlamadı. Tam Assos'u geçtik sancaktaki rapalaya balık vurdu. Kamışı elime alıp çekmeye başlayınca ufak bir balık olduğunu anladım ve sonunda irice bir zargana teknemize teşrif etti. Bunun üzerine rapalanın birini içeri alıp Ayşe için ipekli bir el takımı yaptım ve Ayşe Sivriceye gelene kadar daha ufaklarından 3 zargana daha aldı.

Derken yol üzerinde güzel bir kumsalı görünce hiç denemediğimiz (sürekli kıçtan demir atıp baştan bağlanmayı tercih ediyoruz. Böylelikle kıç üstünde daha rahat oturabiliyor meraklı gözlerden sakınabiliyoruz ) baş demir ırgatını denemek üzere koyun içine girdik yaklaşık 4 m suda ırgatımızla baş demirini attık ve çektik. Halat dolabında 26 m zincir ve 100 m halat var. Bu miktar dolabı çok fazla doldurduğundan demiri toplarken altta zincir birikme ve tıkanıklık yaptı. Onun dışında hiç bir sorun yok sistemde. Demekki ilk fırsatta 100 m halatı ikiye bölüp 50 metresini rodalayıp yedek halat olarak kamara içindeki baş altı dolabına kaldırmamız lazım.

Bu arada demirde iken ileri geri yapaken denizde bıraktığım rapala pervaneye sardı. Mecburen Yeşil liman denilen bu güzelim koyun soğuk sularına atladım ve rapalayı kurtarıp pervaneyi de temizledim. Böylece ileride mutlaka başımıza gelecek olan bir şeyin antremanını da yapmış olduk.

Saat 14:30 civarında Sivrice koyundaki Bektaş köyü balıkcı barınağına girerken eski bir dost bizi bekliyordu. Kıçtan demir atarak baş halatını ona attık ve çok sığ olan küçük bölüme biraz sıkıntılı da olsa bağlanabildik..

Posted by Picasa

1 yorum var:

Unknown dedi ki...

bu manzaraları bize izlettiğin için teşekkürler