Yazı büyüklüğünü değiştirmek için  + + + + +

21 Mayıs 2009 Perşembe

Ayvalık pazarından izlenimler


Hava durumu iyiye doğru gitmekte. Büyük ihtimalle yarın sabah yola çıkabileceğiz. Barometre 1022 seviyelerine yükseldi ve sabit gözüküyor.

Eksiklerimizi tamamlamak, ot almak, bitmek üzere olan mavi ispirto (ocağımız ve acil durumlar için) stoğumuzu tamamlamak ve gezip görmek için bugün kurulan pazara gittik. İnanılmaz güzel vakit geçirdik. Ayşeyi durduramadım bir sürü ot aldı. Onları çürütmeden İstanbula kadar götürebilirsek ne ala.

Pazarda çok sık rumca konuşan bay ve bayanlara rastladık. Esnafa sordum. Midilliden her gün gelen feribotla vizesiz olarak geldiklerini kendi ülkelerine göre çok daha ucuz olan (berbere traş olmak dahil) her türlü giyim kuşam, gıda, nalburiye, manifatura ihtiyaçlarını buradan karşıladıklarını söylediler. Yani bir tür tek yönlü sınır ticareti oluşmuş kendiliğinden. Esnaf bu durumdan doğal olarak memnun ama hafif de burukluklarını gizlemiyorlar. Onlara vize yok bize var ama diyorlar.


Pazar haftada bir gün kuruluyor ama benim gördüğüm en büyük pazarlardan biri.


Ayvalık merkezinde ana çarşının arkasında denize paralel 3 ve denize dik 8-10 sokağa yayılıyor. En güzel bölümü ise köylerden gelen teyzelerin, gelinlerin, annelerin önlerindeki 3-5 kilo zeytini, türlü yaban otunu, azar azar kirazı ve eriği , asma yaprağını, pet şişelerde zeytin yağını ve yaz ıspanağını satmaya çalıştıkları bölüm.


Bir gelinden siyah sele zeytini almak istedik. Zeytini tatdık çok beğendik. Aslında ihtiyacımız 250 gr falandı ama fiyatını sorup da kilosunun 3 TL olduğunu öğrenince utanıp 1 kg. istedik. Güzelim sele zeytininin bu fiyata satılması bence haksızlık. Bilen bilir o zeytinin ağacına bakmak, altını kazmak, ilaçlamak, gübrelemek, toplamak ve sele zeytini haline getirmek aşırı emek yoğun bir iştir.


Son fotografta gördüğünüz dünyalar güzeli, zeytin aldığımız gelinin kızı. Annesinden izin alıp fotografını çektim. Ama utandı fazla yaklaşmadı. O muhteşem kocaman siyah gözlerini daha yakından çekmek isterdim olmadı.


Diliyorum bir sonraki raporumu Altınoluk veya Küçükkuyu veya Assostan yazarım.


Yarın poyraz eserse Altınoluğa, Yıldız eserse Küçükkuyuya ve Karayel eserse Asosa dümen tutup dalgayı ve rüzgarı bodoslamadan almak istiyorum.

Görüşmek üzere iyi geceler.

Posted by Picasa

7 yorum var:

Halil HAZİNEDAROĞLU dedi ki...

Şu saatler sanırım yoldasındır...Olmayan saçları dağıtmayacak rüzgar, tıkır tıkır çalışan motorunun sesini bozmayacak bir yolculuk olur inşallah...

Rast gele, Hoş gele....

Not: Çanakkale kucağını açmış seni bekler Reis...

Unknown dedi ki...

Umarım yola çıkmışsınızdır. Havanız güneşli, dalganız az olsun...
sevgiler

Sinova dedi ki...

Pis Sarhoş,
Ayşe'ye çamur atma çok ot aldı diye. O otlarla ne içersin sen. Yolun açık olsun. Dikkatli ol.
Rast gele.
İsmail

Adsız dedi ki...

Üstad,
Yolunuz açık olsun.
Tekne kaç metre. motor falan hiç bilgilerini göremedim. Bu arada Sitede hiç ismin geçmiyor. Bilenlere mi dersin....
Güneşli ve dalgasız günlere..
Celal Karaca

Halil HAZİNEDAROĞLU dedi ki...

Reis,

Biraz önce sesini duydum, çok sevindim...Gerçi kabarık denizde çalkalanmak seni biraz bozmuş gibime geldi...Altınoluk'ta karaya çıktığında dikkat et, yürürken çalkalamaya devam etme.
Bu arada, Nevzat ile aklımıza geldi de paylaşayım dedim. Fatih Sultan Mehmet gibi tekneyi bi gece de karadan Marmara'ya geçirmeyi düşünmezmisin? Koskoca Fatih yapmış ayıp olmamışta Oğuz Reis yapınca mı ayıp olacak ! Düşün bu teklifi...

Öptük yanaklarından...

Halil HAZİNEDAROĞLU dedi ki...

Fehmi Hocamı kandırıp tekneye atmışsın, Yaşından başından utan koca adam...Adamcağız bağırıp çağırıp "İmdat! Adam kaçırıyorlar" diye çığlık atıyordu telefonda....Üzerimizde onca emeği var, miço diye koca Matematik Öğretmeni işe alınır mı? Gaffayı mı yidin Reis?

Ergenekon Kucuk dedi ki...

Sevgili Patron ;

Şu ot işine takıldım ben ,hani harmanlı bir şeylerse tez zamanda yanındayız ...:)

Şakası bir yana bugunlerde hava raporun dikkat ,pazara herşe daha sut liman olacak gibi ..

Ruzgar neta ışığınız bol olsun ..

Sevgilerimizle -Küçükler

Yorum Gönder