Yazı büyüklüğünü değiştirmek için  + + + + +

17 Mayıs 2009 Pazar

Foça limanı

Foça limanındaki iskeleye bağlandıktan sonra biraz teknenin, biraz kendimizin sağına soluna çeki düzen verip iki köpeğimizi tanklarını boşaltmaları için, iki mazot çantamızı da doldurmak için yanımıza alarak Foçaya ayak bastık.

10 dk. yürüme mesafesinde hem mazotumuzu bulduk hem aradığımız diğer önemli iki şeyi. Sarımsak ve küçük bir çamaşır leğeni. Bir de karşımıza Mado çıkmaz mı ? Tabi ayıp olmasın diye dondurmaları da hallediverdik arada. Sonra Tekneye döndük ve Ayşe sarımsaklı domatesli ve zeytinyağlı makarna dan oluşan nefis yemeğimiz hazırladı.

Yemeği yedik arkasından kendimizi teknenin bordasından denize atıverdik. Su biraz serin olsa da yorgunluğumuzu alıverdi. Üstüne de 1.5 litrelik bir pet şişe tatlı su ile duş da yapınca hiçbir sorun kalmadı.

Mazot konusuna gelince İzmirden foçaya kadar ortalama 2100 devirde 9 saat motor çalıştırıp 40 mil yol gelmişiz ve 12 litre mazot harcamışız. Bu bana oldukca iyi bir sarfiyat gibi geldi yani az mazot harcadığımızı düşünüyorum.

Mazotumuzu fulledikten sonra akşam yemeğinde Foça’da yazlık evleri olan Şükran ve Mehmet Emin Tacar kardeşlerin davetlisi idik. Onlarla bereber yürüyüş yapınca Foça’nın aslında bizim görebildiğimizden çok daha güzel bir yer olduğunu anladık. Bizi Küçük Deniz denen ve ilçenin merkezi konumundaki başka bir koya götürdüler. Nefis bir manzara ve çok güzel bir yapılaşma gördük. Oldukça dar ama derin bir koyu sıra ile bağlı irili ufaklı tekneler, teknelerin bağlı olduğu dar rıhtımdan sonra geniş bir yürüyüş yolu ve yürüyüş yolunun ardında da sıra ile onlarca balık restoran’ı çevreliyor. Bu restoranlardan birinin açılışı vardı oraya gittik. Nefis ege otları , kalamar , Enginar ve dil balığı yedik. Bu nefis yemek için Tacarlara teşekkürler.

Saat 10:00 sularında teknemize geri döndük ve yorgunluktan bayıldık mı yoksa uyuduk mu bilmiyorum.

Yarınki raporda Foça- Dikili Bademli koyu yolu ve sürpriz konuk Palamut

Posted by Picasa

2 yorum var:

Halil HAZİNEDAROĞLU dedi ki...

Yürü be Koçum, Egenin suları sana az gelir ama güneşe dikkat...Kafayı koru, şapkasız çıkma...

Sevgiler,

Lando

Unknown dedi ki...

Asıl Foçanın keyfi o sonradan gittiğiniz küçük deniz kısmı..Blogla ilgili olarak dert etme,her şey iyi gidiyor...Pek düzenleme gerektiren bir şey yok...