Yazı büyüklüğünü değiştirmek için  + + + + +

19 Mayıs 2009 Salı

Bademliden Ayvalığa

18 mayıs pazartesi -Bademliden Ayvalığa

Internetten aldığımız raporlara göre Pazartesi günü öğleden sonra hava bozacaktı ve en az iki gün şiddetli poyraz esecekti . O sebeple bu sabah erken kalkıp bir an önce yola koyulmayı ve kötü havayı Ayvalık limanında geçirmeyi planlamıştık.

Bu plana rağmen biraz geç kalktık ama kahvaltıyı yola bırakarak saat 6:30 da bademli koyundan ayrılmayı başardık.
Güzelim bademli koyuna ve Kalem adasını ardımıza bırakıp Dikili körfezine çıkınca 1.5 saat kadar kuzey doğuya dümen tutup midilliden uzaklaşıp Dikili kıyılarına yaklaşarak gitmeyi tercih ettik. Rüzgar fazla yoktu ama süt liman da sayılmazdı.
Poyraz estiği için biz karaya yaklaştıkca dalgalar azaldı hemen hemen hiç kalmadı.

Altınovaya kadar kıyıdan 300-500 m uzaktan bir kıyı seyri yaparak devam ettik. Dikili ve Altıonovanın sahilleri genellikle sığ kumsallar ve yazlık siteler ile dolu. Çok bir keyif vermedi biz de fotograf çekmedik. Bir tane fotograf koyuyorum size bir fikir versin diye.

Altınovaya 2 mil kala ufak bir aksilik oldu yalıda kesik kesik hatlarla yapılmış acaip mendireğimsi bir yapı vardı. Balıkcılar bu yapıdan açığa doğru 200-300 kulaç bir ağ atmışlar ve yalı tarafına şamandıra koymamışlar. Küçük siyah renkteki ağ mantarlarını farkettiğim zaman hemen yol kesip boşa aldım ve tekne ağları rahatca çiğnedi ve aştı. Ama peşimizden çektiğimiz sirtiyi sarıp kurtarmak için geç kalmıştık. Sahte ağlara takıldı. Biraz uğraşsak onu da alırdık ama. Hiç zaman harcamak istemedik kestik yürüdük. Canımız sağolsun.
Altınova ya koyuna gelince biraz daha açıktan geçmek zorunda kaldık çünkü kumullardan oluşan doğal mendireğin önü sığlık kumullarla dolu. Sığlıklarıda aştıktan sonra rotayı doğrudan Ayvalığa çevirip bu şekilde 1 saat daha gittikten sonra meşhur sarımsak plajı ile çıolak ada arasından tekrar kuzey doğuya dönüp Ayvalık liman girişine başladık.

30 dk. kadar keyifli ve ağır yollu bir şekilde şeytan sofrasının altından doğru ve Cunda adası iskelde kalarak Ayvalık limanına girdik. Yoldan telefon açıp fiyat aldığımız ve yer ayırttığımız Setur marinaya giriş yapıp D pontonu 29 numaraya kıçtan kara bağladığımızda saat 11:30 du.

Henüz mevsim tam başlamamış olmasına rağmen marina %90 dolu. Teknemiz büyük olsaydı yer bulma ihtimalimiz zayıf olurdu. Marinada bir cafe, migros, opet , tuvalet ve en önemlisi sıcak sulu duşlar var. Tekneyi bırakıp içiniz rahat bir şekilde dışarı da çıkabiliyorsunuz. İşte bu yüzden havada 2-3 gün eseceğinden bu süreyi marinada rahat bir şekilde geçirmeyi tercih ettik. Ücret ise bizim tekne için 3 günlük 53 yavru.