Yazı büyüklüğünü değiştirmek için  + + + + +

17 Mayıs 2009 Pazar

Mordoğan

(Bu rapor aslında 16 Mayıs Cumartesi Gününün raporudur)

Sabah kargalar kahvaltı etmeden uyanıp köpekleri çişe çıkarttıktan sonra şirin ve sessiz Mordoğan dan palamarı çözüp Karaburun’a gitme niyeti ile marş bastığımızda saat tam 6:00 idi. KSK iskelesindeki 3 geceden sonra ilk geceyi Mordoğanda geçirdik. Karşıyadaki sürekli solurgan sallantısından sonra aşırı sakin ve kıpırtısız Mordoğan limanında gecelemek bir garip geldi. Tekne o kadar sallantısızdı ki sanki evde uyuyor gibi olduk.

Kısa bir süre Karaburun istikametinde gittikten sonra fikir değiştirip rotayı Foçaya çeviriverdik. Hava çok uygundu ve bu havayı bulmuşken 14 mil açık körfez geçişini bitirelim dedik ve yokuş yukarı kuzeye tırmanmaya başladık. Ortalama seyir hızı 5.5 mil/saat ile 2 saat çok sakin bir havada yol aldıktan sonra foça kıyılarında biraz sirti çekip balık bakalım diye niyetlendik. Yaklaşık bir saat kadar muhtelif koylara girip çıktıktan sonra muhteşem eski foça (fokea)
limanına girdik ve yine yardımsever yurdum insanının misafirperverliği ile
limanda büyük deniz tarafında kolayca bağlama yeri bulduk. Hazır bir tonozdan halat alıp geniş ahşap bir iskeleye kıçtan kara bağladık. Kendi koltuk halatlarımızı bile kullanmadık. Bizim bağladığımız yeri kullanan yerli tekne 2-3 gün olmadığından bize onun koltuk ve tonoz halatlarını verdiler, tereyağdan kıl çeker gibi bağlandık.

Yolumuz aslında direk geçsek 11-12 mil arası idi ama biz biraz dolaşıp
uzattık yaklaşık 14 mil kadar bir yol geldik.

İlk fotograf Mordoğandan gün doğumu ikincisi Mordoğanın karşısındaki uzun adanın kuzey batıya bakan topuğu.