Yazı büyüklüğünü değiştirmek için  + + + + +

30 Haziran 2009 Salı

Kurucaşilenin Tekne Tezgahları


29 Haziran Pazartesi
Bundan 30 sene önce Sinop Cam'da çalışırken ilk teknemi Kurucaşilede Ali Büyükböcek usta yapmıştı. Andante 9.10 boyunda 3 m eninde ters kuruzlu çok yüksek bir tekne idi ve Kurucaşile de yapılan ilk yelken teknesi idi.


İlk iş Ali ustayı buldum oldukca yaşlanmış by-pass ameliyatı geçirmiş ve tezgahı oğullarına bırakmış. Ama yine de iyi durumda 30 sene geçmesine rağmen beni sıfatımdan tanıyamasa da ismimi verince hemen hatırladı. Kusura bakma gözlerim iyi görmüyor artık dedi.

Sağdaki ilk foto da oğlu Hasan usta ile bereberiz. Hasan o zaman askerden yeni gelmiş genç bir kalfa idi ve benim teknede o da çalışmıştı. Hemen beni hatırladı dereden tepeden tabiki en çok tekne işinden muhabbet ettik.

Yaptıkları tekneler, bilgileri, kullandıkları alet ve tezgahlar o günden bugüne bir hayli gelişmiş. Çok daha seri ve ince detaylı hemde sağlam tekneler yapıyorlar. Bilgi için yazıyorum 6 metre kamaralı hem sağlam hem de şık bir bir tekne macunsuz teslim 6,500 TL.

Kurucaşilenin önü ardı, ara sokakları hatta tepelerin üstünde bile tekne yapılıyor. Bir iki fotograf ekliyorum fikir versin diye.

Hayri ustanın tezgahında yapılmakta olan 6.5 m boyunda yan duran tekne Sinoplu Donç Metin Karakuş abimiz için yapılmakta olan tekne. Metin abi teknenin içi maun kaplı mobilyalı olsun güverteyi de maun yap falan diyince işi biraz gecikmiş. Buradan duyurulur.

Kurucaşilenin bir diğer esprisi de berberinden tekne ustasına kadar herkesin fotografta görüldüğü gibi kaz ve ördek beslemesi. Üstelik kimse de ördek veya kaz yemiyor. Peki niçin besliyorlar. Cevap ilginç. Tüyleri için beslenen kaz ve ördeklerin palamut zamanı işe yarar tüyleri alınıp palamut çaparisi yapılıyor..
Posted by Picasa

1 yorum var:

Halil HAZİNEDAROĞLU dedi ki...

Rast ve mürettebatının Kabotaj Bayramını kutluyorum, herşeyleri rast gitsin, rast gelsin.

Yorum Gönder