Yazı büyüklüğünü değiştirmek için  + + + + +

30 Haziran 2009 Salı

Kastamonu sularına giriş..

Zeynel hoca dünkü karşılamanın üstüne bu sabahda yolcu etmeye geldi bizi ve Rast'ın iplerini çözüverdi.

Saat 8 de yola çıktık. Ayşe az önce kaldırdığımız demirin halatını roda yaparken ben gündüz gözü ile Kurucaşilenin bir fotografını daha çektim limandan çıkarken.

Yine güzel hava yine bize şefkatle davranan karadeniz ve güzelim kıyılar. Yoğun yeşil tepeler, önlerinde dik inen kayalıklar, ama iki tepe arasında mutlaka bir vadi ve her vadide bir köy ve altına bir koy ve koyun orta yerinde bir kumsal, kusalda bir klübe yada çekili bir kaç kayık.

Küçük farklılıklarla ardarda tekrarlanan bir masal gibi, bir film gibi Akçakocadan bu yana hep sancak kıç omuzluğumuzda uzaklaştı gitti.

Birde Ereğliden bu yana o melun sineklerde yok oldu. Muhtemelen o sinekler adapazarı ovasının sinekleri idi ve kıyı şeridi yükselmeye başlayınca kayboldular.

kurucaşileden ayrıldıktan kısa bir süre sonra Bartından çıkıp Kastamonu sınırlarına girmiş olmalıyız. Çünkü Güderoz koyu Cideye bağlı ve Cide Kastamonu kıyılarının en batıdaki ilçesi.

Güderoz koyunda çok fotograf çektim ama daha güzel köşeler tes ışık nedeni ile buraya giremediler sadece bir örnek ekliyorum. Aslında koyun yoldan yani yukarıdan görüntüsü çok daha güzel ve etkileyici. Çünkü yukarıdan tamamı ekrana giriyor.

Güderozdan sonra Cide limanını pas geçtik. Yine de bir fotograf çekip ekledim rapora. Görüldüğü gibi teknenin çevresinde Güdorosta yıkanan çamaşırlar asılı idi. Cide merkezi limandan uzak olduğu için kalmaya da niyetimiz yoktu. Bizde çamaşırlarımızı Cide limanına sergilememek için açıktan geçmeyi tercih ettik.

Cideden sonraki ilk barınak 19 mil ilerideki Kerempe burununun hemen doğusundaki İlyas bey köyündeki barınak. Çok kocaman ve büyük yatırımla yapılmış barınağa girmedik ama yanından geçerken içinin neredeyse boş olduğunu gördük. Ama boş da olsa bu noktada bir barınağın olması önemli insana güven veriyor.

Barınağa girmedik ama yakındaki bir barınağın güvencesi ile ilyas bey Köyünün kumsalına yaklaşıp demirledik yemeğimizi yedik ve denize girip serinledik.

İlyasbey plajından demir aldıktan sonra 5 mil mesafedeki Doğanyurt barınağına geldiğimizde ise havanın güzel olmasına rağmen yola ara vermeye karar verip balıkcı Karakol Ahmetin gösterdiği yere bordaladık. Yorulmuştuk.