Yazı büyüklüğünü değiştirmek için  + + + + +

13 Mayıs 2009 Çarşamba

Zor gün


Bugün çok zor ve yorucu bir gün oldu...

Dün geceyi teknede geçirdim. Aslında uyudum ama biraz parçalı bir uyku oldu 3-4 kez uyandım yine uyudum. Yatak evdeki yatağa benzermi. Oldukca sert bir süngerden yapılmış. Haliyle yadırgadım biraz. Kalktığımda saat 6:30 du ortalık sütliman hava da oldukca güzeldi.

Mesainin saat 8:30 da başladığını bile bile saat 7:30 da yola koyuldum. Liman başkanlığı pasaport meydanında. İzmiri bilenler bilir. Birinci kordonda Sisim'in sırasında, Deniz Restorana gelmeden hemen önce. Bu kadar güzel bir yerde ama malesef bu güzelliğin tadını çıkartamadım. Çünkü yol kağıdı vermeyi kabul etmediler ve tekneyi İzmir limanına kaydettirmek zorunda kaldım. İşim bittiğinde saat 18 olmuştu ve Liman başkanlığından en son çıkanlar temizlikci , benim evrağımı takip eden iyi niyetli memur bir de bendim.



Sabahın köründen daireyi kapatana kadar geçen süre içinde 3 kere bankaya, 1 kere vergi dairesine, 3-4 kere fotokopiciye , 3 kere yan binadaki Liman dairesinin bir başka birimine, 1 kere fotografcıya ve en kötüsü kıça takılı motoru söküp motorsuz fotograflarını çekmek üzere1 kere teknenin yanına gitmek zorunda kaldım. Ama tüm bunlara rağmen dişimi canıma takarak Tonilato belgesi de denen belgeyi almayı başardım. Artık Rast'ın da bir ruhsatı var.

Bu arada kıçtan takma motorumuzda sökülmüş oldu. Bu konuda fotografını gördüğünüz Efes Pilsen den emekli taksi şöförü (aslında mekanik bakım ustası) Zeki Atalay usta hızır gibi yetişti.Liman dairesinden sıkıntı ile çıkıp acilen bindiğim taksinin şöförüne sohbet içinde dert yandım. Karşıyakaya gidip teknennin motorunu söküp fotograflarını çekip geri döneceğim dedim. Beyim istersen beklerim hatta sana yardım ederim mekanik ustasıyım ben dedi. Yardım etmekle kalmayıp işin çoğunu da o yaptı eksik olmasın. İş bitip dönerken sohbet ettik. Aslen Trabzonlu. İzmire 7 yaşında gelmiş . Siyasete meraklı damardan Sosyal Demokrat heyecanlı ve çalışkan bir adam. Allah selamet versin.


Rast'ın kıçtaki motor söküldükten sonraki iki fotosunu ekledim. Daha estetik ve rahat hale geldiği kesin. Gerisi allah kerim.

Ruhsatı cebime koyup döndüğümde Ayşe KSK Yelken klubünün önüne park etmiş köpeklerle beraber beni bekliyordu. O kadar yorulmuşumki gelmelerine yeterince sevinemedim. Birde onların eşyalarının tekneye taşınması ve yerleştirilmesi ile tekneden çıkan fazla eşyaların ve malzemenin motor ile birlikte arabaya yüklemesini yaptık.


Telefonumda bir sürü cevapsız çağrı var onları yarın arayabilirim..

Bu raporumu yine tekneden yazıyorum . Yine sallana sallana.

Yarın son hazırlıklar. Mürettebatın orientation programı ve körfez içinde 2 saatlik bir test sürüşü var.


Vallahi yatmam lazım. Üstelik yatmadan önce köpekleri çişe çıkartmam lazım.


Arkası Yarın..












3 yorum var:

Unknown dedi ki...

Sevgili Kaptan
Ahan da sona çözüm...
http://3.bp.blogspot.com/_7aKHj3fKRj4/SeRg3nHi2MI/AAAAAAAAAwk/vfUqHxSQVl4/s200/bebek_bezi.jpg adresine bi bak...
Yanaklarından öptüm...
Ayşe'ye selam...
Doktor

Unknown dedi ki...

Günaydın,

Bürokratik ve sıkıntılı bir günü geride bıraktığınıza sevindim...
Böylece RAST'ın 2 limanda da namı yürümüş olacak... :)
Ayşe ablaya selamlar.
Sevgiler
Murat

Unknown dedi ki...

Oğuz Ağabey merhaba,
Teknen hayırlı olsun,merakla bekliyoruz.Keyifli seyirler diler,denizlerinizin sakin rüzgarınızın kolayına olmasını temenni ederim.
Selamlar.
Doğan Ülgen

Yorum Gönder