Yazı büyüklüğünü değiştirmek için  + + + + +

11 Mayıs 2009 Pazartesi

Arife-Yarın Rast denize iniyor


Selam dostlar bu satırları güzel İzmirden, bir otel odasından yazıyorum..

Bugün Ayşe beni Sabiha Gökcene bıraktı. 13:10 Pegasus'a rahatca yetiştim. Adnan Menderesten ver elini Çiğli Fabrika saat 15 gibi Rastın başındaydım.

Gördüğünüz gibi bir romörke yüklemişler kapıya yanaştırmışlar yolcu etmeye hazırlar.

Tabi ister istemez kolları sıvadık. Önce Hüseyinle beraber kamara içindeki iki duvara file torba monte ettik (aslında her işi hüseyin yaptı ben başında durdum akıl verdim) içine kitap vb. koymak için.



Daha sonra Niyazi usta ile beraberce zincir dolabına 100m 3 kollu 12 mm dacron halat ve ardından 24 m galvanizli 6 mm'lik kalibre zincir istifledik. Zincirin ucuna demiride takınca, Rast demir atıp demir almaya hazır hale geldi.




Akşam 6 da fabrika paydos olunca ister istemez tası tarağı toplayıp Niyazi usta ile birlikte İzmire geldik. Beni Deniz ve balık malzemesi satılan dükkanların olduğu Hisar'da indirdi. Biraz yaylı kurşun aldım. İstanbulda bulamamıştım. Burada zebil.

Yarın mazot alacağımıza göre mazot bidonu almam gerekiyordu. 1 tane 15 lt. nizami bir tane de 10 lt. çakma mazot bidonu aldım. Elim değmişken birde plastik kova
aldım tam 3 TL. Kova balıkçı teknesinin en önemli aracı. Kovasız ne balık
tutabilirsiniz ne de temizlik yapabilirsiniz. Sapına bir kulaç ip de bağlandı mı
tamamdır. Gelsin balıklar ve tertemiz bir tekne. Daha sonra elim kolum , kova, bidon dolu olarak seyyar plastikçiler gibi kendimi
bir otele zor attım.



Elimdekilerden kurtulduktan sonra hemen otelin bitişiğindeki meşhur çöp şişci Topcu'yu ziyaret edip biraz karnımı doyurmaktı niyetim. Ancak hiç aklımda yokken masaya koydukları servis altlığı aklımı çeliverdi birden. Öyle akıllıca hazırlanmış bir tasarım ki kim yaptıysa bravo. '' Hayata YENİ' den
bakın''
ve ''Hayat su gibi akıp gidiyor'' gibi iki güzel slogan attırmışlar. Bende tebrik etmek amacı ile bardağı üstüne koydum sizin için fotografını çektim işte.

Sonra süzme mercimek çorba, akdeniz salatası, çöpşiş ve meze olarak taze iç bakla ile günün açlığını ve iki yudum rakı ile yorgunluğu bastırıp otele döndüm.


Şimdi yazıyorum.

Birazdan yollayacağım.

Sonra yatıp uyuyacağım tabi uyuyabilirsem.

Yarın sabah Rast denize iniyor.

Heyecan had safhada..

Sağlığa.. Su gibi akıp giden hayata ve dostlara..

Yarın görüşmek üzere..

Posted by Picasa

1 yorum var:

mehmet faik milli dedi ki...

Oğuz Bey,
bizleri de bir şekilde bu maceraya ortak etmeniz çok iyi oldu, buradan takip etmesi bile büyük keyif.
Tüm RAST ekibine iyi yolculuklar diliyorum..
Mehmet Milli

Yorum Gönder