Yazı büyüklüğünü değiştirmek için  + + + + +

25 Temmuz 2009 Cumartesi

Sinop tanıtım 9 - Tarihi roma köprüsü


İlk fotograf Sinop'un çok klasik bir görüntüsü. Güney limanından kuzeye bakarak Korucuk köyü altındaki yazlıkların oradan çektim. Sinop yarımadasının batıdan doğuya dogru yandan görünüşü. Kent merkezi fotografın solunda görülen ince ve alçak berzahta. Berzahtan en doğudaki Adabaşına (Bozburunun ucuna) kadar olan mesafe 4.5 Deniz mili.



Alttaki fotograf ise bu fotografı çektiğim yerden 2 deniz mili daha güneyde kalan Ordu köyü sahilindeki tarihi Roma Köprüsü. Günümüze kadar oldukca iyi durumda kalabilen bu köprü Ordu köyü vadisinden gelen çayın denize döküldüğü
yere kurulmuş.

Romalılar buraya bu köprüyü bırakmışlar. Bu çevrede bir ordu konaklatıp besleten Osmanlı ise köye Ordu köyü adını bırakmış.
Posted by Picasa

3 yorum var:

Halil HAZİNEDAROĞLU dedi ki...

Sevgili Oğuz,

Sabahtan beri bakıyorum da akıl sır erdiremiyorum....Bu Romalılarda para çokmuş herhalde mirim...Köprü yapmaya hiç gerek yokmuş, kıyıdan usul usul geçilebiliyor yahu ! Sanırım üç kaatçı müteahhitler o dönemde de varmış ama onlar hiç olmazsa inşaatı yapıyorlarmış, hem de malzeme çalmadan...Ta! o zamanlardan bugünlere eserleri gelmiş...Tek noksanlık "Gereksiz yere yapmış olmaları"
Şimdi bu yazdığıma itiraz gelebilir diye söylüyorum, "O dönemde coğrafya böyle değilmişte, şöyleymiş" gibi açıklamalar getirenelere buradan sesleniyorum...Bekleseymişler kardeşim, bekleseymişler...Bakın! hiç gereksiz yere köprü yapıldığı ahanda buradan belli. Yazık değil mi paralara?

Halil HAZİNEDAROĞLU dedi ki...

Güzel Kardeşim,

Biz hala bekliyoz, yoksa Sinop'un tarihi bu kadar mı?

Halil HAZİNEDAROĞLU dedi ki...

Sinop'un tarihi mi bitti yoksa paralar mı bitti Kaptan?

Yorum Gönder