Yazı büyüklüğünü değiştirmek için  + + + + +

21 Temmuz 2009 Salı

Sinop tanıtım 8- SKY Yelken klubü

Ben 8-9 yaşlarında idim Sinop Karadeniz Yelken İhtisas kulübü binasının yapıldığında. Güney limanında şehrin en güzel sahilinde yani aşıklar caddesinin deniz tarafında, Dr. Rıza Nur kütüphanesi ile Turistik otel (şimdiki MeliaKasım oteli) arasındaki bu güzel binayı devlet yaptı. Ünlü bir mimarın elinden çıkma bir proje uygulandı. Kulüp binası kısa bir dönem hem beden terbiyesi il müdürlüğünün hizmet binası hem de su sporları binası olarak kullanıldı. Daha sonra beden terbiyesi yeni binasına taşınınca tamamen su sporları ve yelken kulübünün kullanımına tahsis edildi.

11 yaşında iken annemden gizli işbu kulübün lisanslı yelken sporcusu olmuştum. Kulübe 150 m mesafede bir evde otururduk. Evde olmak zorunda kalmadığım her saniyeyi kulüp bahçesinde denizde veya karada teknelerle, ve yelkenlerle uğraşarak geçirir , yüzer, balık tutar, midye çıkartır dünyayı unutur bu yüzden eve sürekli geç kalır anneme ve babama her seferinde hesap vermek zorunda kalır haklı olarak azar işitirdim.

Aradan 40 yıl geçmiş, bina aynı bina kulüp aynı kulüp ama herşey bizim zamanımıza göre daha farklı. Daha çok ve daha gelişmiş tekneler, yelkencilik adına çok daha geniş imkanlar var. Malzeme bol. Sporcu sayısı daha fazla. Kulübün üst katı kulübe gelir getiren hoş bir restoran.

Kulübün önüne 40 m civarında muhkem ve günlük yelken antremanları için son derece yeterli bir iskele yapıldı.

Bizim zamanımızda deniz olan sahil yıllar içinde biriken siyah kumlarla bir plaj haline geldi. Bu sene bu plaj ve arkasındaki kulüp bahçesi mevcut yönetimin çabaları ile çok hoş ve çağdaş bir cafe/beach haline dönüştü.
Şehrin tam göbeğinde insanların temiz bir kumdan temiz bir denize girebilecekleri duşu, kabini, kumunda minderi, cafesinde, italyan makarnası, salatası, sandwichleri, çayı, espresso kahvesi olan bir mekan oluştu. Çok da iyi oldu. Emeği geçenlerin eline , aklına sağlık.

Posted by Picasa

2 yorum var:

Sinova dedi ki...

Piratların bakımından ya da anternman niyetiyle yaptığımız yelkenden artakalan zamanlarda malzeme odasında perçinlerle poker,spor salonuna pencereden girip basket oynadığımızı da eklemek gerekir.

nevzat dedi ki...

İnşallah bir gün gelir ziyaret ederiz anlattığın yerleri.Ben güzel bir çay bahçesi hatırlıyorum,sanırım bir caminin arkasındaki kahvenin denize bitişik asma altı bahçesiydi.Yoksa rüyadan bir parça mı?Zaman zaman gördüğüm bir rüyanın parçası da olabilir.Denize sıfır bir ev üst katından oltamı atıyorum denize,yosun kokan deniz ciğerlerimin içinde..
Her şeygönlünüzce olsun...

Yorum Gönder