Yazı büyüklüğünü değiştirmek için  + + + + +

15 Haziran 2009 Pazartesi

Boğaz eyleminde kimler vardı


Pazar günü yaptığımız Boğazlar ''tehlikeli gemilere kapatılsın'' eylemine Haliç/Cibali rıhtımındaki herkes katıldı. Tabi Rast'ın sancağındaki komşu tekne olan Aşık adlı balıkcı motorunun yakışıklı tayfası Paşa da en ön saflarda yerini almıştı.

Eylemin ilerleyen saatlerinde Paşaya eylemin tişört'ünü de giydirmişler ama ne yazık ki göremedim ve fotograflayamadım.


Eyleme katılmak üzere dün sabah Rast'a benim Sinoplu arkadaşlarım geldiler. Denize, tekneye, eyleme çevreye ve etkinlik sonrası çilingir sofralarına meraklı ve duyarlı eski tüfekler oldukları için kendilerini ben aramış haber vermiştim. Hiç biri beni kırmadı tam zamanında rıhtımdaydılar.


Tekne küçük olduğu için sadece 3 kişi çağırabildim. Tekne 30 kişilik olsaydı 30 kişi de çağırırdım. Hiç biride sektirmezdi eksik olmasınlar.


Paşa onları tanımadığı için başta biraz huysuzluk yaptı vize sordu. Söylendi hatta hafif küfürle karışık biraz da tehdit etti, havladı hırladı .
Ne zaman ki yeni gelenler etkinlikle ilgili tişörtleri ve şapkaları giydiler o zaman onların da bizim takımdan olduklarını anladı ve söylenmeyi kesti. Kısa bir süre sonra 18 litrelik bir su damacasını dişleri ile 2 dakikada paramparça ederek küçük bir gösteri bile sundu yeni arkadaşlarımıza.



Paşanın altındaki fotografta Sivricede beraber Uskumru tuttuğumuz Mehmet , onun yanında Sinopta beraber çinekop tuttuğumuz Tahir, bir alttaki fotografta ise Sinop'un amatör olta balıkcılığına çok katkısı olan ve beraber palamut tuttuğumuz Zeynel Hoca Rast'ın konuğu oldular.


En alttaki fotografta ise kooperatif başkanı ve daha bilumum sivil toplum örgütünün eski başkanı, mevcut başkanı veya gelecekteki başkanı cemiyet insanı hemşehrimiz Nihat Önderin teknesi ''Önderhun'' görülmekte.

Nihat Önder'in yanındaki ise yine bir Sinoplu olan emekli beden eğitimi öğretmeni Kerim hocamız.


Farkettim ki güzel ülkemizin her köşesinden gelip katılan çevre bilinci gelişmiş katılımcıların yanında bir sürü Sinoplu da '' İstanbulu seviyorum onu koruyalım'' tişörtleri giyip boğazların selameti adına etkinliğe katılmış oldu .

Doğrusu hoş da oldu.






Posted by Picasa

1 yorum var:

Unknown dedi ki...

değerli kardeşim oguz,

tüm misafirlerin iyi ve hoş insanlarda ama o ilk balıgını tuttugun mehmet denilen zatı muhterem biraz yakışmamiş o etkinlige diye duşunuyorum sen belki eski tufenk arkadaşını tutarsın ama o balıktan sonra hiç balık tutamadığınıda unutma.

Yorum Gönder