Yazı büyüklüğünü değiştirmek için  + + + + +

6 Haziran 2009 Cumartesi

Pervane söküldü, revize edildi ve tekrar takıldı


Daha İzmir'de iken, Rast'ın denize ilk indiği gün Pervanenin yanlış veya hatalı olduğu belli olmuştu. İzmirdeki Yanmar yetkili servisi Oğuzhan ve Tacar dan Niyazi usta ile birlikte deneme turuna çıkmıştık. Motor 3200 devirden , teknenin hızı ise 7.2 mil/saat den yukarıya çıkamamıştı. Her ikiside yedek motor olarak kıça takdırdığım asma motorun buna neden olduğunu teknenin kıçını çok içeri çektiğini ve suya girerek hızı kestiğini söylediler. Gördüğüm kadarı ile de haklı olabilirlerdi. Biraz hızlanınca kıçtan takma Johnson'un pervanesi suya giriyor ve çapariz yaratıyordu.

Sonuçta kıçtan takmayı ve aparatını söktük aldık . Ama ne teknenin hızı ne de motorun deviri yükseldi. Tekne ağır çok yük var ondan olabilir dediler. Teknedeki fazla ağırlık yapabilecek herşeyi Karşıyaka Spor klübünün iskelesine boşalttım ve yanıma kimseyi almadan tek başıma bir deneme turu daha yaptım. Banamısın demedi. Yine devir 3200. Bunun üzerine parvanenin belki hatalı olabileceği, İstanbula gidince pervaneyi yapan firmaya düzelttirebileceğim söylendi. Peki dedim ve 350 mil yolu tam performans vermeyen bir pervane ile aşmayı kabullendim.


Kurta sormuşlar ensen niye kalın diye. Kendi işimi kendim yaparım demiş. Bende o hesap, araştırdım ve İstanbulun en iyi pervanecisini buldum. İşleri çok yoğun olmasına rağmen, ''Yanmar beni size emanet etti İzmir'den geldim Sinop'a gidiyorum teknede 4 can taşıyorum'' diyince hatırımı kıramadı Mustafa Günaltay usta. Sonra teknesini cibalide haliçte bağlayan Çanakkaleli dalgıç Selim'i de bulunca işler tereyağdan kıl çeker gibi rast gitti.

Rast'ı Dalgıç Selimin teknesine bordaladık. Selim kompresörünü çalıştırdı önce daldı Pervaneyi söktü. Ben aldım ertesi gün Dudulluya Gemsan'a götürdüm. Kısa bir ropörtajdan sonra Mustafa usta pervaneyi kanatların arkasından keserek düzelteceğini ve benim istediğim performansı %99 alacağımı söyledi. Pervanenin pitch'i veya çapı ile hiç oynamadı sadece yandaki fotograflarda gösterdiğim gibi kanatları arkalarından kesti, balansını yaptı ve pahları düzelterek perdahladı, pırıl pırıl bana teslim etti.

Yenilenmiş pervaneyi alıp doğru haliçe teknenin başına beni bekleyen dalgıç Selimin yanına koşturdum . Selim tekrar daldı, pervaneyi, somununu ve somun kopilyasını yerine bi güzel taktı. Selim sudan çıkar çıkmaz beraberce bir deneme turuna daha çıktık.

Şanzuman hem ileride hem geride olmak üzere Motoru tam gaz denedik. Motor zorlanmadan hafif rüzgara karşı 3500 rüzgarı arkasına alınca 3600 deviri buldu. GPS aleti takılı değildi eve götürmüştüm ama yine de teknenin hızının arttığı gözle belli oluyordu. Üstelik kıçını eskisi kadar fazla içeri çekmiyordu.

Hem dalgıç Selime hem de Gemsan Mustafa Günaltaya teşekkür ediyorum. Herkes çok temiz iş yaptı. Bu iş de tamamlandı ve artık içim daha rahat.
Posted by Picasa

6 yorum var:

Halil HAZİNEDAROĞLU dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Halil HAZİNEDAROĞLU dedi ki...

İş yapan esnafa teşekkür yok...Madem para aldılar işlerini yaptılar demektir...Para almasınlar, teşekkür ederiz, di mi Reis?

Halil HAZİNEDAROĞLU dedi ki...

Son bi not daha....Bu erik'çi doktor, facebook'ta bi sayfa açmış, zatı şahsıma...beni çok mütehassıs etti bu hareketi, hürmetler sunuyor, yukarıda ettiğim kötü lafları geri alıyorum...

Halil HAZİNEDAROĞLU dedi ki...

Reis,
Ense de kalınlaşmış artık, döt göbek ense hepsi de aynı çizgiye gelmiş, allahıma yontulmamış Afyon Mermeri gibi oldun sen...Dikdörtgen prizma, valla biz de mi Kuşhan'a gidene kadar Tacar'a gitsek acaba?
Usta, işimize bakalım, teknenin kıçı suya girmediğine göre bence Johnson'u yedek olarak arkaya atalım, bundan sonra çapariz vermez ama belki de çapariye istavritler takılır...Ulan çapari de nereden çıktı olum...diyorsun değil mi? Sallandırdım kamışı usta, senden Sivrice'deki yardıma gelen arkadaştan bu yana tık yok...

Unknown dedi ki...

RAST, Karadeniz yollarına hazır hale geldi sanırım.
Musluk anahtarını da tamir ettiniz mi?
sevgiler murat

Halil HAZİNEDAROĞLU dedi ki...

Vatandaşın şikayetini yerine getiren müdüriyete alkış....Demek ki Müdüriyet Rakıyı erikle götürürken malzemeye de göz kulak oluyo...Helal olsun Şaşı Doktoruna ....Öyle en alt sol köşeye ufacıcık "Tasarım Doktor" yazmakla olmaz....Arada sırada sitede reklam kuşağında yeni bıyıklı imajıyla DOKTOR girip çıkmalı....

Yorum Gönder