Yazı büyüklüğünü değiştirmek için  + + + + +

15 Haziran 2009 Pazartesi

İstanbul boğazı ve haliçte 26 mil

Tehlikeli Madde ve Yakıt tankerlerinin yoğun geçişi ile Boğazların bir boru hattı gibi kullanımına karşı düzenlenen protesto etkinliği için önce yokuş yukarı akıntıya karşı tam 10 mil yolu 2 saat içinde tamamlayabildik.

Yokuş yukarı çıkarken tüm küçük tekneler boğazın Rumeli yakasına iyice yaklaşıp öyle ilerlediler. Çünkü bu şekilde yapılan bir seyirde akıntının etkisi en az hissediliyordu.

Ancak boğaz kıyılarında kamış ile balık tutanlara dikkat edilmesi şart. Bir kere oltalarını oldukca uzağa atabiliyor ve balık heyecenı ile yaklaşan bir tekneyi fark edemeyebiliyorlar. Onun için kurşunlardan sakınıp yaralanmamak veya balık gibi bir oltaya takılmamak lazım.
İkinci dikkat etmek gereken konu da bu arkadaşların oltalarını kesmemek ve bu yüzden onların keyfine limon sıkıp hayır dualarını almamak.

Haliçten çıktıktan sonra Dolmabahçe sarayı önlerine kadar biraz fazla olan çalkantı giderek azalıyor ama hiç bitmiyor. Akıntı ise her yerde var. Özellikle Arnavutköydeki akıntı burnunu geçmek oldukca sıkıntılı. Burada motoru küçük kaldığı için ilerleyemeyen ve diğer irice teknelerden halat almak zorunda kalan bazı küçük tekneler oldu. Ama benim görebildiğim tüm tekneler el birliği ile akıntı burnunu aşmayı başardılar. Rast akıntı burnundan geçerken 5.5 mil olan hızı 3 mile kadar düştü.

Beykoza Yeniköy önünden geçiliyor. Biz geçerken gemi trafiği olmadığından rahat bir şekilde geçiverdik karşıya. Sinop'a giderken yanlız olacağımızdan ve gemi trafiği de kesik olmayacağından daha dikkatli geçmemiz gerekecek. Ama aynı noktadan geçip Poyraz limanı ile Beykoz arasında kalan 7 mil yolu Anadolu yakasından tamamlamayı düşünüyorum.



Geri dönüş akıntı ile beraber daha az mazot yakarak daha kısa sürede (1 saat 25 dakika) ve çok da yalıya yanaşmadan biraz ortadan giderek tamamlandı.

Rıhtıma bağlanıp günü sonlandırmadan önce Halic'in gidebileceğimiz en son noktasına kadar gidip dönerek ilave bir 5 mil daha yaptık . Bu 5 mili ayrıca anlatmayı planlıyorum.

Bu etkinlik sayesinde boğaz ve Haliç'te toplam 26 mil yol yapıp ikinci etaba başlamadan önce hem boğaz seyri için bir antreman, hemde motorun ve pervanenin kontrolunu yapmış olduk. GPS cihazımız takılı olduğu için yeni pervanenin performansı da belli oldu. Motor 3600 devire çıkabiliyor ancak hızda değişen çok bir şey yok. Pervane değişmeden en çok 7.2 mil hıza ulaşırken yeni pervane ile bu hız sadece 7.5 mile yükseldi. Ben daha fazla bir artış olacağını umuyor idim.
Posted by Picasa

3 yorum var:

Unknown dedi ki...

Oğuz abi,
Bu etkinlik boğaz etabı için size iyi bir tecrübe oldu...
sevgiler

nevzat dedi ki...

Senin için ön keşif gezisi oldu gerçekten,artık boğaz geçişini rahat yapıp,Karadenize kolaylıkla rampa edebilirsin.
Etkinliğin için kutlarım seni..

Unknown dedi ki...

yine bir saat kadar ugrastim bir seyler yazdim fakat gonderemedim ozet olarak yazdigim bizim hoca / zeki zeynel hakkinda idi huylu huyundan vazgecmez uyur hepinizi opuyorum

Yorum Gönder